Auteur Topic: Hoog rendement lichtgewicht zonnecellen voor elektrische fiets gevraagd  (gelezen 3346 keer)

Offline avandalen

• Nieuweling
  • *
Ik ben bezig met een lichtgewicht elektrische sportfiets met zonnecellen. Het verschil met een gewone pedelec is dat de accu veel kleiner is en onderweg opgeladen wordt door een hoog rendement zonnepaneel. De fiets moet zonder ondersteuning licht lopen. De ondersteuning met de motor wordt gebruikt om met minder inspanning grotere afstanden te kunnen afleggen en om zwaardere trajecten in bijvoorbeeld de Belgische Ardennen met minder inspanning te kunnen fietsen.

Het zou fijn zijn als het zonnepaneel een vermogen van 50W kan leveren. Ik fiets alleen op zonnige dagen dus dat scheelt. De zonnecellen worden gemonteerd op een horizontaal lichtgewicht sandwich paneel zonder glasafdekking. Helaas is er niet meer dan ca. 50 x 70 cm = 0,35 m2 beschikbaar.

Wie weet welke zonnecellen hiervoor geschikt zijn en waar leverbaar (en niet te duur)? Gallium-arsenide cellen zijn wellicht een optie, het nadeel is de prijs. Of is hier iets aan te doen?

Offline J.Stelwagen

• Nieuweling
  • *
Re: Hoog rendement lichtgewicht zonnecellen voor elektrische fiets gevraagd
« Reactie #1 Gepost op: 29 november 2009, 18:00:57 »
Kijk eens op www.peveco.nl. Die verkoopt monokristallijne panelen en volgens mij ook kleine afmetingen op aanvraag.  ::)

Offline avandalen

• Nieuweling
  • *
Re: Hoog rendement lichtgewicht zonnecellen voor elektrische fiets gevraagd
« Reactie #2 Gepost op: 29 juni 2010, 21:32:54 »
Wat ik zoek is een lichtgewicht paneel, 63 x 63 cm 1,5 kg compleet...