Auteur Topic: Solland Solar Zonnecellen  (gelezen 6156 keer)

Offline Kalifa

• Forumbeheerder
  • Volwaardig lid
  • Geslacht: Man
  • Zelfbouw van 252 W + Profie van 600 W
    • Website over ZelfbouwEnergie
Solland Solar Zonnecellen
« Gepost op: 2 oktober 2009, 15:28:41 »
Hoi,

Wil graag Zonnecellen aanschaffen van Solland Solar in Nederland, weet iemand misschien hoe ik daar aan kan komen?
Ik heb wel een accountmanager gemaild maar daar krijg ik tot op heden nog geen antwoord van terug (is waarschijnlijk heel druk).
En weet iemand misschien welke klasse ze hebben en voor hoeveel?

Meer info over SollandSolar is te vinden op: http://www.sollandsolar.com/index_nl.php

Groet Kalifa.
« Laatst bewerkt op: 8 oktober 2009, 10:44:52 door Kalifa »
- Heeft U vragen/opmerkingen over het forum stuur me dan een pm of mail naar forumbeheer@zelfbouwenergie.nl

Offline doctersnuggles

• Algemene moderator
  • Senior
  • mijn zelfbouw installatie ... nu 1700 Wp
    • Docter Snuggles Zelfbouw Alternatieve Energie
Re:Solland Solar Zonnecellen
« Reactie #1 Gepost op: 2 oktober 2009, 20:48:19 »
Ik ben via Hans Maas met ze in contact gekomen.Ik heb daar een aantal maanden geleden cellen gekocht, dat waren hun oude en afgekeurde cellen. Nieuwe verkopen ze ook maar dan moet je er meen ik mi nimaal 500 kopen. Ze kosten dan rond de E4 per stuk terwijl ze dacht ik 3,5 Wp zijn. Ik weet ook dat ze opnieuw afgekeurde cellen zullen krijgen (gewoon uit de produktielijn) . Ik heb daar al over gesproken met ze.Ik verwacht die alleen te kunnen kopen als ik er veel in 1 keer koop .Dan moet je aan zo'n 1000 (duizend) stuks denken. Ik weet echter niet wat ze daarvoor gaan vragen. Ik heb een tijdje geleden al mensen naar hun doorgestuurd maar dat vonden ze niet zo heel leuk omdat het voor hun extra werk betekent wat ze vrijwel niets oplevert. Tenzij je dus een grotere hoeveelheid koopt.Want sinds die tijd hebben ze het minimum van 500 stuks ingevoerd.
   Ik heb mijn Evergreencellen via ebay.com bij Everbright Solar gekocht (RebeccaYi) Ik ken ze daar persoonlijk. Een betrouwbare ondernemer die erg voor de alternatieve energie is. Het jammere is alleen dat je grote kans loopt dat je BTW moet betalen bij de invoer in Ned.

Offline Kalifa

• Forumbeheerder
  • Volwaardig lid
  • Zelfbouw van 252 W + Profie van 600 W
    • Website over ZelfbouwEnergie
Re:Solland Solar Zonnecellen
« Reactie #2 Gepost op: 3 oktober 2009, 15:26:49 »
Ik ben op zich wel ge?nteresseerd om mee te doen met die afgekeurde cellen van Solland, want die hebben neem ik aan meer opbrengst dan die cellen van Everbright Solar cellen via Ebay (RebeccaYi) die zijn 1,75W als ik het goed begrepen heb.
Die nieuwe cellen van Solland zijn met 4? toch iets te duur om mee te beginnen denk ik.

Aan de andere kant als die Solland cellen nog lang op zich laten wachten, kan ik ze misschien toch beter via RebeccaYi aanschaffen.
Zou leuk zijn als we via het Forum meer zelfbouwers kunnen vinden voor een goede deal met Solland.
Ik ben nieuw in deze hobby en dacht met 100 cellen een mooi project te kunnen bouwen, maar later komen daar zeker meer panelen bij.  8)

Je hebt het over BTW, heb jij die ook betaald toen je ze bestelde? Ze kunnen het tegenwoordig toch als gift sturen ofzo?
« Laatst bewerkt op: 3 oktober 2009, 15:31:31 door Kalifa »
- Heeft U vragen/opmerkingen over het forum stuur me dan een pm of mail naar forumbeheer@zelfbouwenergie.nl

Offline Bart300925

• Nieuweling
  • *
Re: Solland Solar Zonnecellen
« Reactie #3 Gepost op: 1 februari 2010, 22:58:15 »
Hallo,

Ook ik heb interesse voor Solland cellen, Ik heb ze ook een vriendelijke e-mail gestuurd, maar krijg geen reactie.
Ik kan me ook indenken dat ik niet interessant ben als zeer kleine afnemer.

Misschien zijn er meer mogelijkheden als het mogelijk zou zijn als we eventueel de krachten kunnen bundelen.
Hopelijk gaat de prijs van 4 euro per stuk dan ook een stukje omlaag waardoor het super interessant kan zijn.

Heeft iemand idee?n ?

Mvg,  Bart v Berne

Offline Marijnvz

• Junior
  • **
« Reactie #4 Gepost op: 15 oktober 2010, 17:39:11 »
Oud topic, maar wel ff kickuh.  ;)

Loopt dit nog? Als mijn eerste paneeltjes gelukt zijn, wil ik er nog een boel gaan maken.
Zit al gauw rond 1500 cellen denk ik voor mijn beoogde project, plus nog een aantal cadeautjes aan vrienden en bekenden met campertje en/ of ook interesse.
Als we hier collectief een B-keus deal kunnen maken voor bijvoorbeeld max. 0.30?ct/Wp doe ik zeker mee.
(Daarboven shop ik evengoed via eBay met de huidige prijzen)

Offline doctersnuggles

• Algemene moderator
  • Senior
« Reactie #5 Gepost op: 17 oktober 2010, 22:03:35 »
Nou Marijn,
    Als je werkelijk naar 1500 cellen wil, dan loont het zeer zeker de moeite om een optimale glassoort te nemen. Als je interesse hebt dan regel ik wel hetzelfde glas voor je als ik zelf heb gebruikt. Want jij praat over zeker 40 m2......... Oftewel een kleine 6000 Wp en elke "%" betere lichtdoorlatendheid betaald zichzelf op de lange duur terug via een hogere kWh opbrengst. Het glas zal je trouwens in aanschaf niet meer kosten maar je zit alleen wel met het transport......tenzij je het zelf gaat halen.

Offline Marijnvz

• Junior
  • **
« Reactie #6 Gepost op: 18 oktober 2010, 16:52:54 »
1500 cellen a 4W, dan wel ja, als ik de 1,75W cellen van bijvoorbeeld evergreen bekijk, dan is het de helft.
Hoe kom jij dan aan 55Wp per paneel als je 36 cellen van 4W hebt, dan heb je in jouw geval wel een laag rendement. (Daar had ik mee gerekend).??
Maar 6kWp lijkt me wel helemaal je van het, want dat is grofweg 5000kWh/ jaar. Ik zit nu op 3600kWh (2 woningen) dus zou t me goed uitkomen. Kan de gaskraan helemaal dicht want dan doe ik alles elektrisch. En dan nog autonoom als het even kan.  ;)
Morgen even kijken bij een glasboer hier in de stad, die doet ook in tuindersglas. Kijken wat t kost.
Wat doen in jouw geval de glasplaten per meter?

Offline doctersnuggles

• Algemene moderator
  • Senior
« Reactie #7 Gepost op: 20 oktober 2010, 10:23:36 »
Ik heb 1150 cellen in 1 koop gekocht .Daar zaten 700 cellen bij van maar 9% efficiency. Dat is ook de reden waarom ik ze voor een lage prijs had. Die cellen van 9% blijken rond de 2,3Wp te leveren.( Per paneel : 24 x 2,3 = 55Wp )  En mijn totale materiaalkosten voor zo'n paneel liggen net onder de E60....  Inderdaad een erg lage efficiency maar omdat ik ze zo goedkoop heb wordt de Wp-prijs voor het paneel erg laag....
   En het leuke is nu dat de overige 450 cellen een hogere efficiency hebben.  Ze zullen rond de 3,6Wp zijn. Dat weer betekent dat ik straks nog een stuk of 15 panelen kan bouwen van mogelijk 85Wp voor diezelfde prijs van even onder de E60......   Reken dan maar eens de Wp-prijs voor zo'n paneel uit.......
    Gelukkig kan ik dus nu met de celtester de verschillende cellen wat beter scheiden (want de cellen waren een beetje door elkaar gekomen).

Offline dejongt

• Volwaardig lid
« Reactie #8 Gepost op: 19 januari 2011, 15:32:20 »
Ik ben nieuw hier. Heb in december wat cellen gekocht bij EverGreen solar. 40 stuks 3x6". Inclusief verzenden kwam het uit op iets boven de 60 euro. Vervolgens inklaring en douano kosten :o 28 euro... Dus al met al starttarief van mijn paneel was al 90 euro voor max 65Wp schat ik. Even slikken dus...

Voor toekomstige projectjes ben ik dus ook op zoek naar een goedkopere manier om de cellen te bestellen. Heb zelf ook al gemailt met Solland en Solar Modules uit Kerkrade. Vooralsnog geen reactie :(

Misschien leuk om een inkoopactie te organiseren? Ik heb ook contact met NedForm uit Geleen. Dat is een groothandel welke allerhande potting agents/gietmateriaal kan leveren. Zij kunnen alleen leveren minimaal in 10+KG, hij stuurt me binnenkort weer een mailtje over een mogelijke andere oplossing.

Wellicht dat we uiteindelijk dan uitkomen op een DIY kit, ontwikkelt door de zelfbouw experts van dit forum voor X euro. Inclusief kleine commissie voor de organisator.

Offline rijnstreek

• Nieuweling
  • *
Zonnecellen kopen
« Reactie #9 Gepost op: 26 januari 2011, 18:02:38 »
voor een projectje wil ik met zonnecellen een voeding maken om een 12V ventilatortje te laten draaien vermogen ca 10W

maar op ebay zie ik door de bomen het bos niet meer en als je er maar een bestelt worden ze duur van de verzendkosten.

kan ik ze hier ergens kopen.??

ps ik heb een heteluchtcollector gemaakt en wil met een ventilator het rendement beter maken.

Offline doctersnuggles

• Algemene moderator
  • Senior
« Reactie #10 Gepost op: 26 januari 2011, 18:38:24 »
Hallo rijnstreek,

Woon je (of kom je af en toe) in de buurt van Haarlem danwel Leiden dan kan je bij me langskomen, ik heb wel Evergreencellen voor je te koop voor E 1,20 per stuk.
    Om die 12 Volt te bereiken ( niet al te zwaar belast aangezien je over maar 10 Watt praat ) heb je minimaal 24 cellen nodig. Als je het via een accu van 12 V wil laten "bufferen" dan heb je al gauw ten minste 30 cellen nodig.
    Voor jouw projectje ( van dus slechts 10 Watt zouden halve Evergreencellen mooi volstaan. Op de website van Hante staat hoe hij ze doormidden (redelijk netjes) weet te breken.Tis echter geen garantie dat je alle cellen netjes doormidden krijgt; er zullen er zeer waarsch wel een paar zijn die je verknalt.

Offline numblock

• Nieuweling
  • *
« Reactie #11 Gepost op: 2 november 2011, 15:57:54 »
@doctersnuggles - al lang geen activiteit meer in dit topic, maar ik vroeg me af of je nog steeds van die zonnecellen over hebt?
ook ik heb Solland gemaild, maar het lijkt erop dat ik geen antwoord ga krijgen. ik wil mijn eerste projectje gaan starten, dus hoge kwaliteit cellen is niet van belang, eerder goedkoop materiaal.
ik hoor het graag als je nog cellen overhebt.

Offline doctersnuggles

• Algemene moderator
  • Senior
« Reactie #12 Gepost op: 2 november 2011, 16:24:27 »
Hallo Numblock

Jazeker. Ik heb nog cellen.
         Eigenlijk zijn alle cellen die ik heb 3,8Wp of meer.
    Ik kan je 100 stuks aanbieden voor E170.   Als je er minder wil dan kan dat ook maar dan gaat de prijs per stuk wat omhoog.
      Aanstaande zaterdagmiddag komt er iemand langs die krijgt oa uitleg. Dus als je ook wat uitleg wil dan kan je ook komen. Uiteraard afh. van hoe ver weg je woont...... Ik woon vlakbij Zandvoort.
    Maar een andere keer is ook goed .

Groet,
                          Chris