Auteur Topic: Inverters en problemen daarmee  (gelezen 3333 keer)

Offline doctersnuggles

• Algemene moderator
  • Senior
  • Geslacht: Man
  • mijn zelfbouw installatie ... nu 1700 Wp
    • Docter Snuggles Zelfbouw Alternatieve Energie
Inverters en problemen daarmee
« Gepost op: 3 augustus 2011, 13:43:11 »
Ik heb de laatste paar maanden verscheidene Sun inverters in gebruik. Maar ik heb gezien dat sommigen af en toe maar op halve kracht (of zelfs minder) functioneren. Ik kan dat mooi zien omdat de andere zelfde inverter ongeveer het dubbele geeft. Door de inverter dan te resetten ( gewoon de stekker uit het stopcontact en even wachten en dan er weer in) gaat hij weer gewoon werken en dus grofweg dezelfde output geven als de andere inverter.
   Ik kwam nu een website/forum tegen over mensen van de "wijwillenzon"actie die problemen hebben met de Chint-inverter. En dat betreft ook het resetten. Ik geef hierbij de link want het was voor mij best interessant om te lezen. Dus mogelijk ook voor jullie!
    [url][http://www.wijhebbenzon.nl/forum/5-omvormers/10-chint-28ktl-gaat-resetten-bij-volle-zon-pakketb?limit=6&start=54/url]
    Ik kwam hier terecht omdat ik in gesprek ben met de fabriek van deze Chint inverters. En ik probeer er achter te komen of dit merk redelijk functioneert....... Chint schijnt een erg groot Chinees bedrijf te zijn wat dus (neem ik aan) zijn naam (internationaal gezien) hoog wil houden. Dus ik ga er van uit dat ze hun best zullen doen om goede spullen te maken. Maar de praktijk moet het natuurlijk nog uitwijzen.
    Ik heb al een prijsopgave voor een 1500 Watt inverter van hun voor even onder de E400 .Deze prijs is dus "uit de fabriek" .En dan krijg je nog transport en de BTW.......Verder is er 5 jaar garantie. Het is de CPS SC1.5KTL.

Gr.
          Chris

Offline jelle

• Nieuweling
  • *
Re: Inverters en problemen daarmee
« Reactie #1 Gepost op: 5 augustus 2011, 23:11:56 »
voor de volgende serie ook wat voor mij :)
je soldeerstation werkt uitstekend :)

Offline doctersnuggles

• Algemene moderator
  • Senior
  • Geslacht: Man
  • mijn zelfbouw installatie ... nu 1700 Wp
    • Docter Snuggles Zelfbouw Alternatieve Energie
Re: Inverters en problemen daarmee
« Reactie #2 Gepost op: 6 augustus 2011, 08:40:51 »
voor de volgende serie ook wat voor mij :)
je soldeerstation werkt uitstekend :)

Ha, dat vind ik fijn om te horen over het soldeerstation !
      Em , wat bedoel je precies met : "voor de volgende serie ook wat voor mij ?"

Gr.
          Chris