Auteur Topic: Cellen meten slecht resultaat?  (gelezen 2858 keer)

Offline Sander4000

• Nieuweling
  • *
Cellen meten slecht resultaat?
« Gepost op: 14 april 2011, 08:17:14 »
Ik heb 80 cellen gekregen en deze gemeten maar bij gewoon licht kom ik bij 35 van deze cellen niet boven de 0,01 volt, de naar mijn mening goede cellen komen uit op 0,2-0,3 volt niet in de zon , ik heb de verkoper hierover aangesproken die vertelde dat ik eerst moest solderen maar kom dan ook nog steeds op hetzelfde uit. ben nu nog even bezig met de verkoper wat we hieraan gaan doen.

Hebben jullie ook zoveel slechte cellen ???

Offline Johannes

• Senior
Re:Cellen meten slecht resultaat?
« Reactie #1 Gepost op: 14 april 2011, 10:01:42 »
Bij wie heb je ze gekocht?

Ik heb bv een partijtje 3x8 inch cellen gekocht. Als ik 1 cel doormeet krijg ik tussen de 0.5 en 0,537 volt te zien en dat is voor dit type cel goed. Als je die vierkante hebt
zou je...even opzoeken... 0.6v kan natuurlijk tikje hoger zijn. Dr Snuggles gebruikt die 6 inch van 0.6 geloof ik.

Het probleem is ook dat je goed moet meten, leg de cel met tenminste 1 tabwire op een aluminium folie met de tabwire en folie dan door en dan zou je de goede waarde krijgen.

Ik denk dat je te weinig contact maakt om het goed door te meten. En om mijn manier breek je de cel niet anders klungel je weer met pennetje achter de cel en pennetje op de cel.

Offline Sander4000

• Nieuweling
  • *
« Reactie #2 Gepost op: 14 april 2011, 17:09:27 »
Ja, zo heb ik ook gemeten, maar bij 35 stuks kom ik nooit aan 0,5 volt maximaal gemeten is 0,018 dit zijn gewoon hele beroerde cellen, nu kan ik de slechte wel terug sturen, maar kan de volgende keer beter gelijk bij een goede bestellen. Ik heb ze gekocht bij knowyourplanet of mini_vini_vinci. En dat waren volgens hem A grade cellen. Terug sturen kost ook weer geld, en noem ik water naar de zee dragen.

Offline eddy

• Volwaardig lid
  • Geslacht: Man
  • zelf maken is veel leuker dan kantklaar kopen
« Reactie #3 Gepost op: 14 april 2011, 22:50:45 »
Tja, ook meten is een hoofdstuk apart. Ik had eerst ook een slecht meetresultaat en dacht ook nou nou.. ;D... wat dat nog wordt? ::),   Echter toen ik een goede meetbrug had gemaakt met pennen die in een rij op de tabwire staan en een messing plaat eronder, was het resultaat wel goed. ;D   Er waren een paar cellen die iets minder capaciteit hadden maar dat was te verwaarlozen.
De ideeen van dr. Snuggles zijn zo gek nog niet.
Dus terugsturen ??? Eerst nog eens goed meten???
Succes ermee.